Обозначения в евро етикета
*. Икономия в горивото
Гумите оказват до 18-20% от консумацията на гориво при вашето превозно средство. Изборът на гуми с по-добра категория за разход на гориво ще ви даде много по-дълъг пробег с един резервоар и по-малко емисии на CO2.
За оптимално потребление на гориво се грижете гумите да са правилно напомпани. Енергийно ефективното (екологично) каране намалява разхода на гориво - съответно и разходитве Ви. Обърнете внимание, че ниското налягане на гумите увеличават сериозно съпротивлението при въртене на колелата и това се отразява на сцеплението на мокра настилка. Теглото на автомобила и вашият уникален стил на шофиране също могат да окажат значително влияние.
A (зеленo) най-добрата стойност за консумация на гориво
G (червенo) най-слабата стойност за консумация на гориво
D (жълто) не се използва за стандартни пътнически автомобили
Разликата в скалата между категория A и G означава редуциране на разхода на гориво с до 7,5%. В реално изражение изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви икономиса над 6 литра гориво при 1000 километра. Икономията в потреблението на гориво е маркирана в евро етикета със символи от A до G по цветна скала.
*. Сцепление на гумите върху мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път)
Клас G (най-дълъг спирачен път)
Сцеплението на гумите с влажната пътна настилка е много важно от гледна точка на сигурността и зависи най-вече от способността на гумата да спре колата по възможност незабавно върху мокро пътно платно. Различието в спирачния път между клас A и G може да бъде много голяма до 30%. Когато измерването е извършено чрез изпитани медоди, посочени в регламент ЕО 1222/2009. Спирачните пътища може да се различават при условията на шофиране от водача. За лек автомобил движещ се с 80 км/ч при натискане докрай на спирачката спирачният път на гуми от клас A е приблизително с 18 метра по-кратък от този на автомобил с гуми клас F. Това е колосална разлика и често се оказва от огромно значение в извънредни ситуации на пътното платно.
*. Външен шум
1 черна вълна: тиха гума (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: гума маркирана като средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна (над бъдещия европейски лимит)
Външният шум от гумата се измерва в децибели. Поради факта, че много клиенти не са запознати с показателите в децибели, шумовият клас също е отбелязан на евро етикета. Това категоризира гумата по отношение на европейските стандарти за шум. На гумите се дължи част от шума при преминаването на един автомобил. Винаги когато избирате гуми с добра шумова категория намалява отражението върху околната среда, когато шофирате.
Маркировката за ниво на шум на гумите е А, B или C. В долният край на етикета е показана стойност в децибели, която показва генерирания при въртене шум на гумата. Автогумите с по-ниско ниво на шум имат най-често показатели между 67 и 71 dB. Увеличаване дори и с няколко децибела дава изключително голямо отражение върху нивото на шум. Например увеличение дори и само с 3 dB това ще доведе до удвояване при силата на шума от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Популярно в сайта: автогуми всесезонни гуми цени зимни гуми