Евро етикет - маркировка
*. Икономия в горивото
Изборът на гуми с по-добра категория за разход на гориво ще ви даде много по-дълъг пробег с един резервоар и по-малко емисии на CO2. Според редица изследвания - на гумите се дължи приблизително 18-20% от консумацията на гориво за вашата кола.
За минимална консумация на гориво се погрижете гумите да са коректно напомпани спрямо изискванията. Енергийно ефективното (екологично) каране ще намали потреблението на гориво. Обърнете внимание, че ниското налягане на гумите увеличават съпротивлението при въртене на колелата и това се отразява на сцеплението на мокърт път. Теглото на вашия автомобил и вашият собствен стил на управление на автобола също оказват сериозно влияние.
- A (зеленo) най-добрата отчетена стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-слабата отчетена стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва при пътническите автомобили
Разликата в графиката между категория A и G може да означава намаление на разхода на гориво с до 7,5%. Реално погледнато изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви спести над 6 литра гориво при 1000 км. пробег. Икономията на гориво е отбелязана от A до G в цветна скала.
*. Гуми - сцепление на мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път)
Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата при внезапно спиране между клас A и G може да бъде огромна до 30%. Когато измерването е извършено по изпитани медоди, спрямо официалния регламент ЕО 1222/2009. Спирачните пътища може да се различават според условията на шофиране от водача. При лек автомобил движещ се с 80 км/ч при натискане на спирачките докрай спирачният път на гуми от клас A е до 18 метра по-малък от този на комплект гуми от клас F. Това е много-голяма разлика и може да се окаже от огромно значение при извънредна ситуация на пътя. Сцеплението на гумите на превозното средство с мокър асфалт е много важна характеристика с оглед на сигурността и зависи от способността на гумата да спре превозното средство бързо върху мокро пътно платно.
*. Външен шум влияние
Външният шум от гумата се измерва в децибели. Поради факта, че много хора не са запознати със стойностите в децибели, класа за шум също е маркиран на евро етикета. Това класифицира гумите по отношение на лимитите на ЕС за ниво на шум.
1 черна вълна: тиха гума (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: гума маркирана като средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна гума (над бъдещия европейски лимит)
На гумите се дължи определена част от шума при преминаването на един автомобил. Избирането на гуми с по-добра категория за шум намалява влиянието върху околната среда, когато шофирате.
Нивото на шум е отбелязанано в три класа А, B и C Шумът в децибели, които се създава при въртене на гумата, е отбелязан в долната част на етикета. Гумите с по-ниско ниво на шум имат показатели между 67 и 71 dB. Увеличение дори и с няколко децибела дава голямо отражение върху нивото на шум. Например при увеличение само с 3 dB това ще доведе до удвояване при силата на външния шум от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Вижте също: автогуми всесезонни гуми цена зимни гуми цена