Евро етикет - маркировка
*. Потребление на гориво
Когато купите гуми с по-добра категотия за разход на гориво ще можете да имате по-дълъг пробег с един резервоар гориво и по-малко емисии на CO2. Изследванията показват, че на гумите се дължи приблизително до 20 процента от консумацията на гориво при вашето превозно средство.
Теглото на колата и вашият уникален стил на каране също могат да окажат значително влияние. Ниското налягане на гумите увеличават доста съпротивлението при въртене на колелата и това се отразява на сцеплението при мокра настилка. Икономията в потреблението на гориво се оценява в евро етикета със символи от A до G в цветна схема.
- A (зеленo) най-добрата стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-слабата стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва за пътническите автомобили
Разликата между категория A и G означава редуциране на разхода на гориво с до 7,5%. Реално погледнато изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви икономиса над 6 литра гориво на всеки 1000 километра.
*. Сцепление на гумите върху мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път)
Клас G (най-дълъг спирачен път)
Различието в спирачния път между клас A и G може да бъде да достига до 30%. Когато измерването е направно при изпитани методи, спрямо официалния регламент ЕО 1222/2009. Спирачните пътища може да се различават според индивидуалния стил на шофиране. Например за кола движеща се с около 80 км/ч , когато се натисне спирачката докрай спирачният път на гуми от клас A е с около 18 метра по-малък от този на превозно средство с гуми клас F. Това е огромна разлика и често се оказва от голямо значение в извънредни ситуации. Сцеплението на гумите на превозното средство с влажната пътна настилка е изключително важно от гледна точка на безопасността и зависи най-вече от способността на гумата да спре превозното средство незабавно върху мокро пътно платно.
*. Влияние на външен шум
1 черна вълна: тиха гума (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна гума(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна (над бъдещия европейски лимит)
На гумите се дължи определена част от шума при преминаването на даден автомобил. Ако изберете гуми с добра категория за шум намалява влиянието върху околната среда, когато шофирате. Шумът от гумата се измерва в децибели. Поради факта, че доста клиенти не са запознати в детайли с показателите в децибели, шумовият клас също е показан в евро етикета. Той маркира гумата по отношение на стандартите на Европейския Съюз за шум.
В маркировката на гумата е отбелязано нивото на шум с A, B и C. Шумът, които се генерира при въртене на гумата, е маркиран в долния край на етикета, като стойността е в децибели. Гумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат показатели между 67 и 71 dB. Увеличаване с няколко децибела дава изключително голямо отражение върху нивото на шум. Например при увеличение дори и само с 3 dB това ще доведе до удвояване силата на външния шум от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Популярно в магазина: зимни гуми летни гуми автогуми